- Szczegóły
-
Kategoria: Nowinki Internetowe
-
Opublikowano: środa, 07, marzec 2007 23:07
-
Odsłony: 3116
W przeddzień Dnia Kobiet Gemius sprawdził kim jest typowa polska
internautka, czym się zajmuje, co ją interesuje, gdzie mieszka, które
strony internetowe najczęściej odwiedza i do jakich celów wykorzystuje
możliwości, jakie daje internet.
Z najnowszych wyników badania
Megapanel PBI/Gemius wynika, że w polskim internecie nie dominuje żadna
z płci. Wskaźnik dopasowanie użytkowników (49,62 dla kobiet i 50,38 dla
mężczyzn) wskazuje, że na stronach internetowych równie łatwo można
spotkać kobiety i mężczyzn. Coraz większy dostęp do internetu oraz
łatwość jego obsługi sprawiają, że to medium staje się tak powszechne,
jak dotychczas powszechna była prasa, telewizja czy radio.
Według grudniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, przeciętna
użytkowniczka sieci znajduje się w przedziale wiekowym 15 - 24 lata,
jest mieszkanką aglomeracji miejskiej, posiada wyższe wykształcenie, a
z zasobów sieci korzysta codziennie lub prawie codziennie, poświęcając
tej czynności przeciętnie 27 godz. 23 min. i 45 sek. w miesiącu i
dokonując przy tym średnio 1671,57 odsłon.
Ulubione tematy Jakie
informacje są najczęściej poszukiwane przez polskie internautki?
Odpowiedzi na to pytanie dostarczy analiza 12 kategorii tematycznych,
które powstały kilka miesięcy temu, aby uporządkować rynek badań
internetu w Polsce. Wśród kategorii grupujących witryny o tej samej lub
podobnej tematyce, kobiety najczęściej wybierają te związane z rynkiem
pracy, a także z tzw. stylem życia. Wśród witryn zgrupowanych w tej
kategorii tematycznej użytkowniczki mogą znaleźć wiele cennych porad,
sprawdzić horoskopy, przeczytać plotki i nowinki ze świata show
biznesu.
Nie zabraknie tu także serwisów adresowanych
specjalnie do kobiet, a poświęconych wychowaniu dzieci, prowadzeniu
domu oraz modzie i urodzie. Na przeciwległym biegunie kobiecych
zainteresowań znajdują się zagadnienia związane z motoryzacją, sportem
oraz nowymi technologiami.
Ulubione witryny
Ranking
dziesięciu witryn o najwyższym udziale kobiet w strukturze użytkowników
pokazuje, jak różne są zainteresowania polskich internautek.
Elektroniczne wydania pism kobiecych oraz tych adresowanych do
nastolatek, strony produktowe, internetowy sennik, strona biblioteki -
internetową widownię tych witryn stanowią przede wszystkim kobiety.
Na pierwszym miejscu rankingu znajduje się jedyna w zestawieniu obcojęzyczna strona. Na kanadyjskiej witrynie
www.elouai.com
można zaprojektować własną lalkę, emotikon lub graficzną ikonę,
wykorzystywaną na stronach internetowych lub w korespondencji mailowej.
Ranking witryn o najwyższym udziale kobiet w strukturze użytkowników
www.elouai.com
www.alwaysfresh.pl
www.enext.pl
www.twojstyl.pl
www.magazyn13.pl
www.dbp.wroc.pl
www.zabawki-swiata.pl
www.szybkopraca.pl
www.avonpolska.pl
www.sennik.org.pl
W
odpowiedzi na rosnące zainteresowanie kobiet internetem, rośnie liczba
witryn adresowanych specjalnie dla nich. Serwisy te nie tylko
dostarczają informacji i rozrywki, są także platformami wymiany
informacji, doświadczeń i prezentacji kobiecego punktu widzenia.
Źródło: WebInside.pl
Dodaj komentarz
Zobacz jak mieć swój własny avatar w komentarzu.