Zaloguj

Zaloguj się na konto

Użytkownik *
Hasło *
Zapamiętaj moje dane

Raport o polskich graczach wykonany przez nk.pl

Raport o polskich graczach wykonany przez nk.pl - 5.0 out of 5 based on 1 vote
1 1 1 1 1 Ocena 0.00 (0 głosy)

logo raportuFirma o przewrotnej nazwie "NoNoobs" opublikowała raport o nazwie "Game Industry Trends 2013" traktujący o polskim rynku gier wideo. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jaki rodzaj produkcji preferują rodzimi gracze, czy płacą za tę formę rozrywki i nie tylko.

Raport Game Industry Trends dotyczy polskiego rynku gier wideo. Badania zostały przeprowadzone przez Research.NK, dział badawczy portalu nk.pl, na zlecenie firmy NoNoobs. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące korzystania z gier wideo, ich wpływu na codzienne życie, a także wyrażali swoje opinie na temat reklam i płatności. W badaniu wzięła udział próba internautów w wieku 15-75 lat (n=4126), a główna część kwestionariusza opiera się na opiniach aktywnych graczy (n=3518).

W stosunku do poprzedniego roku zaobserwowano 8% wzrost odsetka graczy. Zauważono również zmniejszanie się różnicy między liczbą grających kobiet i mężczyzn. Według przeprowadzonych badań 89% przebadanych osób płci męskiej jest graczami. Kobiety nie pozostają daleko w tyle, szczycąc się wynikiem na poziomie 82%.

 1

2

Gry wideo cieszą się rosnącą popularnością w każdym przedziale wiekowym. Do tej formy rozrywki najchętniej przyznają się osoby w wieku 15 – 18 lat oraz 19 – 24 lata. Dodatkowo warto zauważyć, że z grami za pan brat jest również aż 61% osób w wieku powyżej 50 lat.

 3

Ciekawie prezentują się wyniki badania dotyczące preferowanej platformy sprzętowej. W dalszym ciągu w Polsce największą popularnością cieszy się zabawa na komputerach osobistych (spadek w porównaniu do zeszłego roku o 6%). Mniejszą uwagę niż w zeszłym roku (spadek o 5%) przyciągnęły konsole, ale za to 6% wzrost zanotowało granie na tabletach.

Stwierdzono także, że „wysoki odsetek użytkowników gier społecznościowych może być związany z realizacją badania na serwisie nk.pl, jednak biorąc pod uwagę, że blisko 85% polskich internautów korzysta z przynajmniej jednego portalu społecznościowego, a badania zrealizowano na próbie odpowiadającej strukturze demograficznej polskich internautów, wynik ten jest wiarygodny”.

Dodatkowo warto wspomnieć, że mężczyźni preferują tradycyjne produkcje na komputerach osobistych i konsolach. Natomiast kobiety lubują się w tytułach społecznościowych i tych przeznaczonych na urządzenia mobilne.

 4

5

Warto także przytoczyć informacje o najpopularniejszych źródłach informacji dotyczących gier. Zainteresowani najczęściej wybierają Internet jako metodę pozyskiwania wiedzy na ten temat, a w drugiej kolejności powołują się na opinie znajomych. Popularność prasy drukowanej spadła o 5% w porównaniu do zeszłego roku.

W sprawie reklam w grach sytuacja nie zmieniła się niemal wcale. W dalszym ciągu większość osób uważa, że są one irytujące i niepotrzebne. Dla znacznie mniejszej ilości respondentów uatrakcyjniają one rozgrywkę (w tym przypadku zanotowany spory wzrost, bo aż o 7%) oraz zwiększają realizm.

 6

 7

Warto także wspomnieć o płatnościach. Okazało się, że 35% osób (spadek z 40%) płaci za granie. Ma to prawdopodobnie związek ze wzrostem znaczenia innych typów gier (free-to-play). Najwięcej płacących osób znajduje się w grupie wiekowej 35 – 49 lat.

Natomiast niezbyt wielką popularnością w Polsce cieszą się akcje crowdfundingowe. Tylko 13% respondentów twierdząco odpowiedziało na pytanie „Czy zdarzyło Ci się brać udział w finansowaniu społecznościowym (tzw. crowdfunding) projektu związanego z grami elektronicznymi?”

Oczywiście to nie wszystkie wyniki zawarte w tegorocznym raporcie Game Industry Trends 2013. Poniżej prezentujemy sporą ilość tabelek i wykresów z kolejnymi danymi, a po ich szczegółowy opis oraz wypowiedzi przedstawicieli mediów i firm związanych z grami wideo odsyłamy w to miejsce.

8

9

10

11

12

13

14

15

16

  

za: gry-online.pl

Dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze nie na temat, obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Komentarze osób niezalogowanych są publikowane dopiero po przejrzeniu ich przez moderację.
Zobacz jak mieć swój własny avatar w komentarzu.



Zabezpieczenie anty-spamowe - wykonaj podane zadanie: