Guild Wars - recenzja gry
MMO tak bardzo różniące się od innych że warto sięgnąć chociażby po klucz testowy i sprawdzić czym zostaniemy zaskoczeni.
Opłaty
Zacznę właśnie od tego gdyż gracze decydują się raczej na darmowe gry(choć nie wszyscy). Tak więc gra, nie wymaga co miesięcznych opłat. Grę musimy kupić tylko raz, gdzie dostaniemy klucz do kampanii. Owy klucz przypisujemy do konta, i od tej pory możemy cieszyć się wszystkim co posiada dana kampania.
Kampanie
Gra posiada trzy niezależne kampanie oraz dodatek. Swoją przygodę w grze możemy zacząć od dowolnej kampanii gdyż każda oferuje inny kontynent, zasób umiejętności i fabułę.
W Prophecies przyjdzie nam się zmierzyć z Liczem próbującym przejąć
władze nad kontynentem, we Factions zmierzymy się ze Shiro który stara się odzyskać cielesna formę by mścić się na swoich oprawcach natomiast w Nightfall stoczymy pojedynek z uwięzionym Bogiem który za sprawą swojego wyznawcy chce powrócić do świata żywych by go unicestwić. Jako jedyny dodatek Eye of North wymaga od nas podstawki czyli dowolnej kampanii, owy dodatek jest łącznikiem pomiędzy wydarzeniami z pierwszej części gry a tymi które nastąpią w Gild Wars 2 będącego już w trakcie tworzenia. Oczywiście zanim wykonamy ostatecznie położone przed nami cele, musimy przebić się przez zastępy wrogów wraz ze swoimi sojusznikami. Żeby wszystko było do tej pory jasne: Gra nie polega na typowym nabijaniu poziomów, lecz na współpracy między graczami.
Umiejętności
Sama liczba umiejętności może być bardzo odstraszająca, wiem to sam po swoich znajomych których interesuje ta gra dla nich to za dużo. Tak, w grze jest około 1300 umiejętności, przy czym licząc fakt iż gracz może mieć profesję podstawową dotyczącą klasy postaci wybranej na początku, to dochodzi też do wyboru osiem dodatkowych na drugą klasę. Średnio wychodzi około 150 umiejętności do dyspozycji na raz. Jednakże różnica między innymi poznanymi przeze mnie do tej pory MMO jest taka iż :
-umiejętności tworzą między sobą łańcuch zależności
,, Powodujemy krwawienie, inna umiejętności dodaje głęboką ranę jeśli przeciwnik krwawi, i np. dwie inne, jeżeli przeciwnik krwawi otrzymujesz X życia, jeżeli ma mniej życia niż ty otrzymujesz X życia „.. i tak dalej
-osiem umiejętności na pasku
,,I właściwie w tym przypadku to może odstraszać, ze znanych mi do tej pory MMO, można mieć 4 paski po 9 umiejętności lub więcej. Lecz osiem wystarcza, właściwie jeśli odpowiednio połączymy umiejętności, możemy być nawet prawie niepokonani na niektórych obszarach.
System Bohaterów i Najemników
Jak już wspomniałem ,,Gra polega na współpracy”. Oczywiście sami, w pojedynkę nie jesteśmy w stanie przejść żadnej kampanii. Sokoro chodzi o współpracę to najprzyjemniej jest wybrać się z żywymi graczami, którzy razem tworzą szereg różnych powiązań między umiejętnościami oraz się wspierają. Jednak jeżeli z jakiegoś losowego powodu nie możemy grać z innymi lub też zebrać drużyny. Gra oferuje nam najemników którzy mają już odpowiednie z góry ustawione umiejętności. Kampania Nightfall i dodatek oferują nam natomiast system bohaterów. W tym przypadku to My mamy możliwości ustawienia im umiejętności które uznajemy za słuszne. Tak więc mając do dyspozycji nie tylko swój pasek a trzy inne (można mieć tylko 3 bohaterów w 8-o osobowej drużynie), można stworzyć naprawdę dobre buildy. Bohaterowie sami posługują się umiejętnościami, choć nie zawsze według naszych założeń, dlatego też możemy sterować nimi całkowicie sami, tj: wskazać kierunek ruchu, cel, umiejętność.
Pvp i Frakcje
Gra oferuje nam wiele rodzajów rozrywki między graczami. Zacznę jednak od Frakcji. Doszły one wraz z tytułową kampania Factions. Występują tu dwie frakcje: Luxonii i Kurzickowie, którzy to toczą między sobą walkę, by ostatecznie by pod wspólnym sztandarem wraz z graczem pokonać wroga. Ale nie o tym będę tu pisał.
Tryby PVP które nam udostępniono (kilka z nich)
-JQ- 8-o osobowe drużyny z obu frakcji walczą o kontrole nad kapliczkami wydobywczymi Jadeitu. Drużyna która jako pierwsza zbierze 10 kawałków- wygrywa.
-AB- walki frakcji, toczymy walkę z wrogą frakcją. Poprzez kontrole strategicznych kapliczek na mapie, otrzymujemy punkty, drużyna która zdobędzie jako pierwsza określoną ilość- wygrywa.
-RA- zostajemy losowo dołączeni do 3 innych graczy walcząc z 4 losowymi przeciwnikami- graczami
Jest tego oczywiście więcej, ale nie będę robił długiego opowiadania.
Tytuły
Tytuły w grze są
-dla szpanu
-by pokazać że się coś osiągnęło
,,Bóg wędrujący między śmiertelnikami – ukazuje że gracz osiągnął naprawdę dużo gdyż ten tytuł uzyskuje się po wbiciu 30 innych tytułów na max”
-dla premii z gry
,,Szansa na odzyskanie części ulepszającej z przedmiotu, lub zachowania wytrychu podczas otwierania skrzyni ze skarbem”
Elitarne Misje, Podziemia, Skarby
Żeby nie było zbyt nudno, gra oferuje na Misje Elitarne. Do takich misji zbiera się większa ilość graczy niż standardowo. Potrafią one trwać dwie – trzy godziny. Nagrodą za ich przejście może być unikalny, bardzo drogi przedmiot w grze. Lecz nie zawsze chodzi tyle co o skarb ale o frajdę. Ta sama sprawa tyczy się podziemi, a jest ich sporo, zadanie polega na przejściu przez zastępy wrogów by na końcu pokonać bosa. Po jego pokonaniu pojawia się skrzynia z którego dostajemy losowy przedmiot, występujący np. właśnie tylko w danych podziemiach. Poza skarbami z misji i podziemi, istnieją też skrzynie porozrzucane po całej grze, kryją w sobie różnego rodzaju bronie lub materiały z runami do ulepszenia. Gra oferuje też poziom trudny, gdzie wszystko staję się znacznie silniejsze i wymaga już lepszych umiejętności, co stanowi też wyzwanie dla gracza. Właśnie w tym trybie istnieją też Zamknięte Skrzynie otwierane tylko i wyłącznie wytrychem.
Runy i Mody
Czymże jest wojownik bez odpowiedniego uzbrojenia? Albo i mag? W Guild Wars mamy możliwości ulepszania swoich zbroi różnego rodzaju runami, wzmacniającymi obronę, dodającymi życie, energie, wspomagające lepsze działanie umiejętności. Także i oręż możemy przerabiać i rozkuwać, dodając do niego ulepszenie by łatwiej przebić pancerz, posiadać więc życia, odporność na zatrucia.
Wszystkiego w grze jest bardzo dużo, jednak najbardziej chciałem uwzględnić te podstawowe. Jak już pisałem wyżej, recenzja ma być jednak krótka i przejrzysta. Zresztą opowiadania na 10 stron chyba nikt nie chce.
Guild Wars | ||
![]() |
Ocena końcowa: ??? na 10 punktów |
Autor recenzji: Dariusz |
Plusy: |
Minusy: - nie podano |
|
Wymagania sprzętowe: Windows XP/2000 Intel Pentium III 1GHz lub podobny 512 MB RAM Napęd CD-ROM (tylko do instalacji, chociaż ta może być przeprowadzona przez sieć) 4 Gb wolnego miejsca na dysku ATI Radeon 9000, GeForce 4 Ti z 64MB VRAM 16-bitowa karta dźwiękowa Stałe łącze internetowe min. 128 kb/s Mysz i klawiatura |
Grę testowano na: Windows Vista/Seven |
Galeria zdjęć gry Guild Wars:
Zobacz jak mieć swój własny avatar w komentarzu.