- Szczegóły
-
Kategoria: Nowinki Internetowe
-
Opublikowano: niedziela, 03, grudzień 2006 21:45
-
Odsłony: 3078
Dobra informacja dla klientów komórkowej sieci Plus. Zdjęcie blokady
uniemożliwiającej korzystanie z telefonu w innych sieciach (tzw.
SIM-lock) już nie oznacza utraty gwarancji na telefon. Czy podobnie
będzie w innych polskich sieciach?
Jeden z klientów sieci
postanowił zdjąć SIM-lock, bo na działce za miastem Plus nie miał
zasięgu. Gdy telefon się zepsuł, serwis nie uznał gwarancji. Klient
musiał za naprawę zapłacić mimo, że uszkodzenie nie miało związku z
SIM-lockiem.
Jak czytamy w "Gazecie", Plus wprowadził zmiany po tym jak sprawą zajął
się Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Poznaniu zarzucając Polkomtelowi
"naruszanie zbiorowych interesów klientów", a sąd antymonopolowy uznał,
że Plus nie może odmówić klientom prawa do naprawy gwarancyjnej
telefonu kupionego w promocji.
W umowach Plusa już pojawił się zapis mówiący, że klient traci
gwarancję tylko wtedy, gdy wada telefonu powstała w związku z
usunięciem blokady. Do tej pory w Plusie jak i u innych operatorów w
umowach pojawiał się zapis o zdjęciu zabezpieczenia po zakończeniu
obowiązywania warunków promocji.
Co na to konkurencja? Przedstawiciel operatora sieci Era w rozmowie z
"Gazetą Wyborczą" przyznaje, że postanowienie sądu uważa za
niesprawiedliwe. Zaznacza także, że dotyczy ono tylko Polkomtela, ale
nie nie wyklucza podobnych rozwiazań w innych sieciach. Sieć Orange nie
odpowiedziała na pytania "Gazety".
Źródło: Media2.pl
Dodaj komentarz
Zobacz jak mieć swój własny avatar w komentarzu.