Jak tłumaczy Microsoft, DirectX 10 jest ściśle połączony z nowym API i modelem sterowników wprowadzonym w Windows Vista. Jednakże by zagrać w najnowsze gry wymagające DirectX 10 będzie konieczna nie tylko instalacja najnowszego systemu Microsoft'u, lecz również nabycie odpowiedniej karty graficznej wspierającej Shader Model 4.0. Phil Taylor, Senior Program Manager zespołu Flight Sim w Microsoft twierdzi, że projekty takie jak FallingLeafSystems nie mają najmniejszych szans na stworzenie wersji DirectX 10, która nie wymagałaby wsparcia sprzętowego. FallingLeafSystems nadal jednak twierdzi, że zdoła włączyć wsparcie DirectX 10 w Windows XP przytaczając słowa z bloga AlkyProject "Od tej pory nie będzie konieczna aktualizacja systemu i wymiana karty graficznej by zagrać w najnowsze gry".
Przeniesienie DirectX 10 na Windows XP spowodowałoby możliwość uruchomienia "ekskluzywnych" gier przeznaczonych do tej pory wyłącznie dla Windows Vista takich jak Halo 2 i Shadowrun czego Microsoft wolałby uniknąć. Jednakże Phil Taylor twierdzi, że wymagałoby to napisania od nowa jądra systemu na podobieństwo jądra Windows Vista.
autor: Daniel Karcz
Zobacz jak mieć swój własny avatar w komentarzu.