Zaloguj

Zaloguj się na konto

Użytkownik *
Hasło *
Zapamiętaj moje dane

Projektowanie maszyn w szkołach zawodowych PL
POBIERZ

Zdjęcie:

Opis:

Są to "aplikacje" przydatne do przedmiotów zawodowych w szkołach średnich o profilu mechanicznym. Za ich pomocą można wykonywać projekty konstrukcji mechanicznych np. dźwignika (podnośnika), węzła kratownicy czy przekładni zębatej w ramach przedmiotu „Podstawy konstrukcji maszyn” lub wykonywać obliczenia typowych części maszyn.

Także do przedmiotów samochodowych, jak np. „Budowa pojazdów samochodowych” są przeznaczone proste aplikacje, za pomocą których można analizować własności trakcyjne (ruchowe) samochodu oraz dobierać parametry układu napędowego, obliczać silnik spalinowy itp.

Pełna lista zawartości archiwum:
a) Obliczanie części maszyn:
- GWINTY (SIŁA OSIOWA), GWINTY (SIŁA POPRZECZNA), ŁOŻYSKA ŚLIZGOWE, ŁOŻYSKA TOCZNE, OSIE DWUPODPOROWE, POŁĄCZENIA SPAWANE, POŁĄCZENIE WIELOWYPUSTOWE, POŁĄCZENIE WPUSTOWE, PRZEKŁADNIA Z??B. DWURZ??DOWA, PRZEKŁADNIA Z??B. DWUSTOPNIOWA, PRZEKŁADNIA Z??B. JEDNOSTOPNIOWA, PRZEKŁADNIA Z??B. TRÓJRZ??DOWA ( tzw. trójka przesuwna), PRZEKŁADNIE ŁA??CUCHOWE, PRZEKŁADNIE PASOWE, SPR??ŻYNA NACISKOWA, SPRZ??GŁO CIERNE, WAŁY SKR??CANE, WAŁY ZGINANE I SKR??CANE
b) Obliczanie zespołów samochodowych
- Charakterysta zewnętrzna silnika i jego elastyczność, Dobór silnika i parametrów układu napędowego samochodu, Mechanizm korbowy, Rozkład nacisków na osie i środek masy, Skuteczność hamulców pojazdu, Sprzęgło samochodowe - obliczanie, Własności trakcyjne samochodu (z 4 biegową skrzynią), Własności trakcyjne samochodu (z 5 biegową skrzynią), Własności trakcyjne samochodu (z 6 biegową skrzynią), Wymiary silnika spalinowego - obliczanie
c) Projekty
- Dźwig, Przekładnia dwurzędowa, Przekładnia dwustopniowa, Węzeł kratownicy

Więcej na ten temat na www.edukator.republika.pl

Rozmiar:
2,5MB
Pobrań:
18
Autor:
Bronisław Malik
Strona WWW:
Odwiedź stronę
Data dodania:
14 Jun 2007
Ocena:
Głosów:0

Spolszczenia

rozwiń | zwiń

Sonda

Czy byłeś chory na COVID-19?

Tak - 21.7%
Nie - 54.2%
Być może - 24.1%
Głosowanie w tej sondzie zakończyło się